Témaindító hozzászólás
|
2006.12.08. 19:02 - |
Ugrálás a hátsó keréken Ehez a trükkhöz nagyon jó fékekre és mégjobb egyensúly érzékre van szükség. Azt fogom leírni, hogy én hogy tanultam meg: Elöször is meg kell tanulni megemelni menetközben a keró hátsó kerekét. Ez elsöre nehéznek tünik, de ha megpróbáljátok kiderül hogy nem is nagy szám. A súlypontot elöre kell helyezni, majd a kormány fölé hajolni és bokából meg kell próbálni emelgetni a hátsó kereket. Ha ez megy utánni jöhet a nehezebbik része. Lassú tempóval gurlni kell, majd betépni a elsö féket, úgy hogy a hátsó kerék megemelkedjen (ezzel lendületet lehet szerezni, hogy hátsó kerékre lehessen állni), majd (miközben a hátsó kerék még a levegöben van) a hátsó féket is betépni, és húzni a kormány magunk felé miközben dölünk hátra. Ha már a hátsó keréken állunk meg kell keresni az egyensúlyt. Ez rengeteg sok gyakorlás hatására lesz csak meg. Ha már érezzük az egyensúlyt a hátsó keréken, meg kell próbálni ugrálni. Ehhez elö kell venni régebben megszerzett tudásunkat (hátsó kerék emelgetése menet közben). Ugyan azt kell csinálni miközben állunk a hátsó keréken. Jobb esetben elöször nem esünk hanyatt, de majd legközelebb. Ha már egy-két ugrás megy, utánna már nem lesz nehéz fejlödni. Ha kiállsz egy tér közepére, és elkzdesz ugrálni a hátsó keréken, a csajok fix hogy tapadni fognak... |
X-UP
Ez inkább egy Dirt-jump-os trükk de street-ben is lehet alkalmazni manual közben. Leírás Dirt-re: 1, a megszokott tempóval rámész az ugróra 2, az egyik lábaddat nekinyomod a nyeregnek, hogy a bringa váza ne forduljon el a kormány elfordítása miatt 3, Ebben a pózban(lábbal támaszt) megprobálod ugy befordítani a kormányt, hogy a kerék a vázzal legyen egyvonalba vagy közelítse meg a váz vonalát 4, most egy olyan helyzetben vagy, hogy a kormány 180fok-ot fordult és a kezed egy X-et formázDE 5, szinte rögtön forditsd vissza a kormányt 6, koncentrálj az érkezésre
Erre kb kevesebb mint 1 mp-ed van (általában anyi idö van egy Dirt ugrón)
Leírás MANUAL-HOZ
1, kezd el manuálozni a megszokottnál kicsit lassabb tempóban 2, (miután megtaláltad a megfelelö tempót ahhoz h biztonságosan el tudd kezdeni) próbáld meg minél gyorsabban befordítani a kormányt 3, ha sikerölt akkor itt viszont RÖGTÖN fordítsd is vissza mert igy elég nehéz megtartani a bringát 4, a visszafordítás után próbálj meg tovább manualozni(ha nem megy nem kell elszomorodni, még nekem se megy pedig én már lassan fél éve próbálgatom) 5, ha már "unod" a manualozást akkor csak egyszerüen tedd le az elejét
FIGYELEM!!! - Ha Dirt-ön megy az X-up attol még sokat kell gyakorolni ahhoz h manual közben is menjen - Ha manual közben megy akkor nagy rá az esély h Dirt-ön nem fog elsöre sikerülni mert mégis csak a levegöben vagy és nem a hátsó keréken gurulsz. - Figyelj arra hogy a lábad ne legyen útba a kormánynak mert iszonyat nagyot nagyon tud fájni ha mesorozod a lábad a korménnyal(tapasztalat :'() - manual-nál ügyelj arra h minél gyorsabban csináld - még véletlenül se csússzon ki a kezedböl a kormány egyiknél se mert utána nagyon kellemetlen és fájdalmas dolgok fognak veled történni - és ami a legfontosabb: HA TDSZ MINDIG VISELJ VÉDöKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hát mára enyi de ha eszembejut még vmilyen trükk azt el fogom magyarázni amint tudom.
|
ennek is vannak trükkjei:1.Mindig a lehetö legkisebb fokozatból indulj, és kezdjél el felfelé váltani! 2 Kanyaroknál ha már vágod a cangázást, akkor dütsd be!!! 3.Amikor le akarod hagyni, mit csinálj??? Válts vissza!!! Állj fel és úgy gyorsulj!!! 4.Ne félj leszorítani, de azér ne vidd túlzásba!! DE!!! Ha téged akarnak leszórítani ne húzódjál le!! Ha fel akar borítani akkor úgy is felborít! 5.Lehetö legkisebb ívben vedd a kanyarokat! Nagyjából ennyi!!! De ha eszembe jut még akkor rakok még tippeket! |
Tehát ehhez a hátsókerék pattogéshoz csak anyi hozzáfüzni valóm lenne h amit Inike3 írt azt azzal bövíteném ki hogy ha elsö kerékröl viszed a lendületed a hátsóra akkor sokkal nehezebb megtartani az egyensújt mintha állásbol kapnád fel. Apropó állásbol való felkapás: 1, Állj meg a bringával de ne olyan módon hogy megvárod amig lelassul hanem fékkel közepes tempóbol. 2, ha ez megvan húzd be a féket és egyensújozz egy kicsit és várd ki azt a pillanatot amikor a kormány egyenesen van és stabilan állsz (kb:1-2 mp elég) 3, a hátsóféket IZOMBOL húzd be hogy biztos h ne csússzon meg 4, megmarkolod a kormányt(mondjuk eddig is fogtad ) feléhajolsz ugy hogy fel tudd rántani DE!!!! mikoözben húzod magad felé nyúlj el a bringán hátrafelé és igy megemelkedik 5, ha eljutottál a bringa körülbelüli holtpontjára (általában 50-100 cm között van) akkor lekezdessz olyan ugrásokat csinálni mintha bunny hopp-ot csinálnál DE NE NYOMD ELöRE A KORMÁNYT hiszen nem az a cél 6, ha sikerült egyet megcsinálni akkor amint leért a kerék(hátsó) RÖGTÖN rántsd fel megint hogy mégegyet ugorj
Soxor nekem is van vele bajom de sztem könyebb vmivel igy megcsinálni. Lehet h az elején még hátra fox esni az elsökerék felántása miatt de majd belejössz. Inike leírása anyival látványosabb hogy ott még az elsökerékre is felállsz. negatív tapasztalataim a bringázással kapcsolatban: - sok a sérülés lehetösége - általában elkergetnek a jó helyekröl - és anyira nem jön be a csajoknak egy izzadságszagú srác egy bringán, mint egy parfümözött egy motoron :'( Ha kell vmi tipp akkor csak kiabáljatok
|
A legjobb módszer egyensúlyod fejlesztésére, ha megtanulsz egy helyben állni. Az alábbi hat pontban összefoglaljuk a módszer lényegét:
Koncentrálj, és légy ellazulva (semmi görcsös markolás, könyök, térd enyhén behajlítva). Amint közeledsz a pozícióhoz, finoman kezd húzni az elsõ féket, vagy várj, míg magadtól megállsz (amelyik jobban tetszik). Legjobb, ha enyhe emelkedõn kezded a gyakorlást. A hajtókarok vízszintesen, a "jobbik" lábaddal elõl. (amelyikkel a focit, vagy ki-mit-rúg!) tekerj a pedálba hangyányit, éppen hogy megmozduljon a bringa. Ezzel egy idõben húzd be az elsõ féked, így a gép mégse fog megmozdulni! Szintén még mindig ebben a pillanatban fordítsd a kormányt a jobbik lábad felé. Elsõre lehet, hogy túlkormányzol, de meg fogod érezni, ha megfelelõ helyzetbe kerültél. Próbálj összhangot teremteni a fenti mozgások között. Ne gurulj, és ne is dõlj el! Az izmaid egymás ellen dolgoznak, így nem fogsz elmozdulni. Ha az elõl levõ lábad irányába kezdesz dõlni, a kormányt kissé állítsd egyenesebbre, engedj a féken, és tekerj bele a pedálba (csak minimálisan). Ezzel a bringa a dõlés irányába mozdul, és újra súlypontban leszel. Ha a másik oldalra dõlnél, szoríts a fékeden, és nyomd meg a pedált. (A bringa nem mozdulhat, hiszen szorítod a féket.) |
Ugrálás a hátsó keréken Ehez a trükkhöz nagyon jó fékekre és mégjobb egyensúly érzékre van szükség. Azt fogom leírni, hogy én hogy tanultam meg: Elöször is meg kell tanulni megemelni menetközben a keró hátsó kerekét. Ez elsöre nehéznek tünik, de ha megpróbáljátok kiderül hogy nem is nagy szám. A súlypontot elöre kell helyezni, majd a kormány fölé hajolni és bokából meg kell próbálni emelgetni a hátsó kereket. Ha ez megy utánni jöhet a nehezebbik része. Lassú tempóval gurlni kell, majd betépni a elsö féket, úgy hogy a hátsó kerék megemelkedjen (ezzel lendületet lehet szerezni, hogy hátsó kerékre lehessen állni), majd (miközben a hátsó kerék még a levegöben van) a hátsó féket is betépni, és húzni a kormány magunk felé miközben dölünk hátra. Ha már a hátsó keréken állunk meg kell keresni az egyensúlyt. Ez rengeteg sok gyakorlás hatására lesz csak meg. Ha már érezzük az egyensúlyt a hátsó keréken, meg kell próbálni ugrálni. Ehhez elö kell venni régebben megszerzett tudásunkat (hátsó kerék emelgetése menet közben). Ugyan azt kell csinálni miközben állunk a hátsó keréken. Jobb esetben elöször nem esünk hanyatt, de majd legközelebb. Ha már egy-két ugrás megy, utánna már nem lesz nehéz fejlödni. Ha kiállsz egy tér közepére, és elkzdesz ugrálni a hátsó keréken, a csajok fix hogy tapadni fognak... |
[5-1]
|